Isnin, 9 April 2012

Permulaan

Buat permulaan nih..aku nak cerita lah perjalanan hidup aku dan sesi pembelajaran yang pernah ku alami.Aku dilahirkan pada tanggal 27/4/1992 di atas katil sebuah hospital besar di Kedah atau khususnya di Hospital Besar Sungai Petani,Kedah...tapi sekarang hospital tuh dah dijadikan klinik kesihatan manakala hospital di bina baru. Aku tinggal di kawasan kampung dalam daerah Kuala Muda nih....hehe...nama di beri panjang jugak laa...yang tuh aku rahsiakan buat sementara waktu..hurm...sesi pembelajaran aku yang pertama bermula ketika aku berusia 6 tahun...masa tuh aku ditempatkan di sebuah taska yang bernama Taska Abim..masa kecik aku x banyak yang aku  dapat ingat..so,lepas tuh aku pon di masokkan ke sekolah rendah iaitu Sekolah Kebangsaan Tuan Syed Jan Al-Jaffri..cikgu kat situ semua baik2...teringat aku masa aku darjah 1..time tuh aku demam..cikgu Salmah bawak aku p kantin belanja makan kuih ngan air..pas tuh dia bagi gula2 lagi...masa aku darjah 4 pulak..aku rajin buat perangai sebab aku malas nak p sekolah...aku nih x minat subjek sains..so subuh2 lagi aku dh kejut mak aku cakap aku sakit ini lah...itu lahh..hehe..dalam seminggu aku dtg 3 hari jea...yang bestnya dalam tahun yang sama..aku baru lah pandai ejas2 sikit tulisan aku bagi lawa la kan...time tuh mak aku bagi pensel tekan yang baru..so cikgu BM suruh wat karangan..aku pon buatlah...dah seminggu berlalu..aku tengah duduk dalam kelas..time tuh masa agama islam..cikgu BM tuh datang hempuk buku karangan kat kepala aku...dia kata aku suruh mak aku buat padahal tulisan yang cantik molek tuh aku yang buat...lupa pulak..dari darjah 1 sampai darjah 6,aku sentiasa duduk kelas yang 1st sekali...cuma darjah 5 ja duduk kelas 2nd setengah bulan..hehe...bila aku naik darjah 6..apa lagi..UPSR la kan..tiap2 kali ujian aku meniru..matematik aku x pernah lulus walaupon sekali...last2 masa UPSR aku pulun habis-habisan...dapat jugak keputusan 5A...menangis mak aku masa tuh...aku dapat tawaran ke sekolah berasrama penuh..hurm..Sekolah Menengah Sains Pokok Sena...x sangka dalam zaman sekolah rendah yang pemalas dapat jugak aku masok SBP..hehe...kat situ bila tanya jawatan kat sekolah rendah dulu apa...semua jawab pengawas..tapi aku pelajar biasa ja..xda jawatan pon...kat situ dari form 1 sampai form 3 prestasi aku teruk giler..sampai cikgu menangis pon ada..ye la...cikgu mana yang nak tengok anak murid dia x skor dalam PMR nanti..aku pulak x pernah2 lulus matematik..tapi PMR aku...aku dapat 6A2B..hehe...B dalam pelajaran sejarah ngan sains..pastuh form 4 ngan form 5 lah aku terima macam2 cemuhan dari cikgu sebab aku nih pelajar paling lemah sekali...dah la lemah...ada 5 kes disiplin pulak tuh..tapi SPM aku bole tahan laa...cukup makan laa...ada la jugak A..haha..4A...abes SPM aku kerja jap...nak tampung makan minum jea...tiba2 1 hari aku dapat tawaran masuk kolej bersekutu UiTM..aku tengok tempat tinggal dia kondo..so aku pon nak p la masok belajaq kat situ..bila dah daftar ja..cam hampeh..dapat rumah kosong yang ada katil ngan almari ja...mahal lak tuh..tapi aku dah daftar..nak buat cm na..terpaksa je lah...so aku di daftarkan bawah pihak UiTM...setakat tuh je kot cerita kali nih..sorry kalau terkasar bahasa..haha..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan